Търсене
0
Кошница

    Безспорно кърменето е един от най-добрите начини да изградите у вашето бебе здрава имунна система веднага след раждането, тъй като с кърмата се предават изградените от майката антитела. Освен кърмата обаче има определени храни, които могат да помогнат върху засилване на имунната система на детето, когато то вече е преминало на твърда храна, като основен източник на хранителни вещества. Добре е да включвате редовно тези храни в хранителния режим на бебето и особено по време на грипните периоди, с цел изграждане на естествени защитни сили у детето.

Червено месо, домашно птиче месо, бобови култури, сирене, кисело мляко и пълнозърнест хляб – всички те са богати източници на  Цинк. Цинкът играе важна роля в поддържането на имунната система и участва в производството на антитела, които се борят с инфекциите. Можете да добавяте смляно месо към зеленчуковите бебешки пюрета, да поръсвате сирене върху домашно приготвената храна и да предлагате на детето си домашно кисело мляко и леко препечени резенчета пълнозърнест хляб.

Плодове и зеленчуци с ярък цвят – като моркови, кайсии, папая, манго, праскови, сладък картоф, тиква, които са отлични източници на Бета Каротин. Бебето ви трансформира бета каротинът във Витамин А, което помага в регулирането на имунната му система. Опитвайте се да предлагате повече сладък картоф вместо обикновен бял картоф и миксирайте оранжевите зеленчуци с оранжеви плодове за по-силен вкус и двойна защита. Вижте рецепта за приготвяне на сладки картофи.

Натурално кисело мляко – както вече споменахме то е богато на цинк, но също така киселото мляко съдейства за поддържането на благоприятна чревна флора при детето. Особено важно е да се консумира кисело мляко в случай на прием на антибиотици, защото то помага за възстановяването на полезните бактерии в стомаха, които антибиотиците най-често унищожават. Така се изгражда и защита срещу вредните бактерии. Научете повече за благоприятната чревна флора.

Чушки, киви, цитрусови плодове и домати (когато е подходящо) – всички те са източник на Витамин С, а той помага на тялото на бебето да произвежда повече бели кръвни тела, които се борят с инфекциите.

Чесън - силен стимулант за имунната система и може лесно да се приложи в много бебешки ястия.

Авокадо - чудесен начин да дадете на бебето си есенциални мастни киселини. Те са съществени за организма, тъй като тялото не може да ги произвежда само и са добри мазнини, които помагат на имунната система да разпознава инфекциите и да се бори с тях. Вижте рецепти за бебета с авокадо.

Боровинки - те са мощен имунно-стимулатор. Изследванията сочат, че боровинките са най-добрият източник за антиоксиданти от всички плодове.

Куркума - подправка, която съдържа куркумин, който е много ефективен в борбата с настинките и вирусите. Тя не е лютива и може да се прибавя към бебешките ястия, без дори бебето да забележи.

Важно: Запомнете, че добавяне на ЗАХАР към бебешката храна в никакъв случай не е за препоръчване! Освен разрушаването на зъбите, което може да причини, захарта сериозно уврежда и способността на белите кръвни телца да се борят с инфекциите. Важна причина, заради която трябва да ограничите или откажете захарта.

Липсата на захар в храните, предлагани в MORKOV.bg е закон. Нито една храна в био магазин MORKOV.bg не съдържа захар. Сладкият вкус на някои от храните се дължи само и единствено на натурални захари от плодовете, които участват в състава на продуктие.

Как да различаваме вредното палмово олио от полезното?!
Напоследък много се изписа и изговори за вредите от палмовото масло. Все по-често бягаме като попарени от думата “палмово олио” в етикета на продуктит...
Здравословното хранене - такова, каквото е според децата
Ние от Morkov.BG, заедно с Parentland проведохме кръстосан здравословен разпит на децата относно здравословното хранене. Попитахме ги няколко въпроса:...
Коментирай