Търсене
0
Кошница

В тази статия искам да ти предложа едни разнообразни и полезни, домашно приготвени закуски за бебета и деца, които, разбира се са любими на мен и моите деца.

Но преди това няма как да не спомена за Нейно Величество ПОПАРАТА – най-препоръчваната детска закуска от баби и педиатри. Аз така и не разбрах на какво се дължи този почит и предпочитания към намокрения хляб с масло и сирене, понякога дори овкусен и със захар. Все си мисля, че в днешно време можеш да разнообразиш сутрешното меню на детето си толкова много, че никога да не предложиш попара или поне да я видоизмениш така, че да се получи една наистина здравословна закуска.

Уточнение: Във всяка една от предложените рецепти със зърнени култури тук можеш да използваш предпочитаната от теб зърнена храна. Аз споделям само нашите съчетания и вкусове. Консистенцията също можеш да променяш, да смилаш или не, в зависимост от предпочитанията и дъвкателните умения на твоето дете.

И така да преминем към рецептите.

Щом трябва да е Попара, нека е Попара, но нека бъде по-добрата “попара”:

Закуска 1: Просо със сирене и масло

/Също любимо - Овесени ядки със сирене и масло/

                                                   

- Просо (или овесени ядки) предварително накиснати* в топла вода с лимон или оцет (или 2 с. лъжица кисело мляко), изплакнато и сварено

- Пречистено масло (Гхи) – без да го разтопявам предварително

- Обезсолено сирене

Разбърквам всичко и закуската е готова.

*Необходимото време за киснене на просото във вода е поне 12 часа, а на овеса 18 часа. Накисвам го от вечерта и на сутринта го изплаквам и сварявам. Виж повече за накисването на зърнените култури тук

Закуска 2: Зелена елда с Кокосово масло и Кисело мляко

/Също любимо – Овесени ядки с кокосово масло и кисело мляко/


- Зелена елда (или овесени ядки) предварително накисната** в топла вода с лимон или оцет (или с. лъжица кисело мляко), изплакната и сварена

- Студено пресовано кокосово масло

- Пълномаслено кисело мляко (за предпочитане домашно)

Разбърквам всичко и закуската е готова. Можеш да добавиш плод, семена или пчелен прашец като на снимката ( за деца 1г +).

**Eлдата се накисва за 8-12 часа преди готвене.

Закуска 3: Киноа с кокосово масло и плодове

/Също любимо – Зелена елда или Овесени ядки с кокосово масло и плодове/


- Накисната*** предварително киноа (елда или овесени ядки), изплакната и сварена

- Студено пресовано кокосово масло

- Сезонни плодове, домашно сладко без захар или плодово бебешко пюре

На снимката - смляна праскова в блендер и пресни цели малини. Разбърква се и е готова за хапване.

***Време за накисване на киноа 12-24 часа.

Подсказка: Винаги сварявам по-голямо количество от избраната зърнената култура, след като изстине прибирам в буркан в хладилник и я използвам за закуска следващите 2-3 дни.

Забележка за закуските със зърнени храни: Моят съвет е винаги да накисваш зърната във вода с кисела среда преди да ги сготвиш, за да се отстранят анти-нутриентите (веществата, които пречат на усвояването на хранителните вещества) и в същото време да се разградят трудно смилаемите растителни протеини и да се приемат по-добре от организма. Важи и за малки, и за големи. Повече за накисването на зърнените култури можеш да прочетеш в статията “Накисване на зърнените култури – Защо и Как”.

Забележка за закуските с мляко: Подходящи от 10-тия месец на бебето. Използвайте пълномаслено кисело мляко, а не нискомаслено или обезмаслено. Децата имат повишени потребности от мазнини, а в мазнината на млякото се съдържат изключително ценни за растежа на децата мастни киселини и мастно-разтворими витамини.

Закуска 4: Извара с плодове


- Безсолна извара (за предпочитане суроватъчна)****

- Сезонни плодове, домашно сладко без захар или плодово бебешко пюре

На снимката - домашно сладко от боровинки без захар.

Закуска 5: Извара с авокадо


- Безсолна извара (за предпочитане суроватъчна)****

- Парче добре узряло авокадо

- Може да се добави и жълтък или яйце ако вече е въведено

****Препоръчва се използването на суроватъчна извара, получена при термичното пресичане на суроватката - течността, която остава след производството на сиренето. Хубавото при нея е, че тя не съдържа казеин (трудно смилаемият белтък на млякото), защото той остава в сиренето. Козята извара се счита, че има най-високи хранителни качества.                           Другият вид извара, който НЕ е за препоръчване се прави от обезмаслено мляко, сухо мляко, мая (най-често синтетична) добавят се сол и консерванти. Ако не можеш да се довериш на готова извара от магазините, можеш да си направиш домашна извара в домашни условия по следния начин: към 1 л. прясно мляко се добавят около 150 мл. сок от лимон. Загрява се докато млякото се пресече. Оставя се да изстине и да се оформят по-големи бучки пресечена маса, след което се прецежда.

Ако са ти харесали рецептите, сподели сататията, за да достигне до повече майки. Ще се радвам да споделиш в коментар любимата здравословна закуска на твоето дете. 

Златни Безглутенови Бисквити
Най-лесните и вкусни Безглутенови бисквити от Елда и Оризово брашно. Забъркват се за по-малко от 5 минути и се печат не повече от 15 минути. Едновреме...
Бързи бисквити за бебета с ябълка
Както винаги с огромна доза желание, но с малко време и с малко продукти, направих тези страхотни бисквитки. Нямам търпение да споделя рецептата им с ...
2 коментара
Белослава
Белослава
Wednesday 30th August 2017

Благодаря за страхотните идеи!

Даниела
Даниела
Tuesday 29th August 2017

Сварени фини овесени ядки с половин банан и малко масло. Всичко пасирано с блендер. Закуска вече два месеца на 11месечното ми момиченце.

Показани са от 1 до 1 от 2 резултата (1 страници)
Коментирай